Om Mig

tirsdag den 26. april 2011

Nu er det sommer!

Idag har været dagen, vi venter på med længsel hele vinteren. Dagen hvor båden bliver lagt i vandet. Forud er gået travle dage med klargøring, såsom polering og maling. Om vinteren står båden i min venindes lade og når jeg er på besøg hos hende, skal jeg liiiiige ud for at kigge og længes.
Vi er medlem af Nakskov Sejlklub, som holder til på Hestehovedet. Havnen ligger ca.3,5 km uden for selve Nakskov by og det er et skønt område med badestrand, campingplads, minigolf, restaurant og friluftbad.
Manden blev selvstændig sidste år og derfor blev det ikke til ret meget sejlads i 2010. Vi håber på det bliver til lidt mere i år.


HOPE ankommer til Hestehovedet.

Det er lidt nervepirrende at se på. Hope er en stor båd. Hun vejer 8-9 tons og er 12 meter lang. Det knager og brager.
 Men heldigvis gik det godt endnu engang.
Og så skal der lige efterpoleres lidt.
Benny er også klar til nye oplevelser.
Så krydser jeg fingre for at det bliver en dejlig varm sommer, med laaange lyse sommernætter.

1 kommentar:

  1. Hvor ser det skønt ud - jeg husker i gamle dage, hvor mine (nu afdøde forældre)´s båd skulle i vandet - det var en helt speciel dag, der blev set frem til i længe - så jeg har fuld forståelse for jeres glæde over, at se HOPE i vandet - der er lagt i "ovnen" til nye eventyr derude på vandet!
    Skønt med skønt på - intet mindre!
    Knus

    SvarSlet